Posted on

Ordtak på motivasjon og andre godsaker

Edvard Grieg, 1891 painting by Eilif Peterssen...

Image via Wikipedia

Jeg får så masse treff på bloggen av dere som søker etter ordtak om motivasjon. Dette kommer av et innlegg jeg hadde tidligere som du finner HER. Så jeg tenkte at det er jo ikke annet enn hyggelig om jeg virkelig kan glede med å gi dere det dere ser etter! Under finner du ordtak i all mass, hver gang jeg finner nye skriver jeg de inn her! Og har du noen ordtak selv som du ikke finner her, så setter jeg pris på om du vil dele du også :-)

———–
«Går det, så går det. Og går det ikke, så går nok nok alligevel.»
-Klodshans

———–
«Sprett er meget klok», sa Brumm og nikket alvorlig med hodet.
«Ja», sa Nøff, Sprett er meget klok.
«Og han har god forstand», sa Brumm
«Ja» sa Nøff, «Sprett har meget god forstand».
Så var de stille en stund..
«Det er kanskje derfor», sa Brumm, «at han aldri forstår noe…»
(En liten trøst til alle som føle at de ikkje forstår noe).

———–
Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg!

———–
«For andre er du èn i mengden, for mèg er du alt»

———–
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle.

———–
The other is as though Everything is a Miracle..
~ Albert Einsten

———–
Jeg kan motstå alt untatt fristelser!
~ Oscar Wild

———–
«mal ikke morgendagens skyer på dagens himmel…»

———–
«det er i motbakke det går oppover»…

———–
«Snille jenter spør ikke, men de får ikke noe heller»

———–
«Gresset er grønt der du er, bare du husker å vanne det»

———–
«We don’t have it all together, but together we have it all»

———–
Gi meg slik sinnsro at jeg formår godta de ting jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan gjøre noe med

———–
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre hva man vil.

———–
“Hvis du vil at drømmen din skal bli virkelighet, våkn opp og gjør noe med det”.

———–
«Et lykkelig menneske er en som skaper seg selv lykke.»
- Marcus Aurelius

———–
«Lykken finnes intet sted for meg hvis jeg ikke kan finne den hos meg selv.»
- Edvard Grieg

———–
«Vi finner ikke lykken, vi skaper den.»
- Petra Fleischer

———–
«Hemmeligheten med suksess er alltid å ville noe.»
- Benjamin Disraeli

Legg igjen en kommentar

