Posted on

Fasinerende egentlig…

Fra første gang jeg hørte om Nu Skin ønsket jeg tilegne meg mest mulig informasjon om firmaet. Det er jo ingen grunn til å skjule at de fleste blir skeptiske til denne typen salg. Les innlegget her der du ser en forklaring på hva direktesalg egentlig er.

Jeg er en naturlig skeptisk type og vil tilegne meg saklig informasjon fra alle kanter før jeg gjør meg opp en mening om noe. Jeg vil ha «beviser» for at argumentene er reelle, jeg vil selv se resultater ved bruk av produkter og jeg vil høre andres erfaringer!

Det første jeg gjorde var å google «Nu Skin», rett og slett fordi jeg aldri hadde hørt om firmaet før, og det i seg selv skaper ingen trygghet! Jeg fant selvsagt mye diskusjonsforumer der en har spurt om noen har erfaring med Nu Skin. De fleste spørmål inneholder da en litt kort forklaring på det de lurer på, som da igjen er lett å misforstå dersom man ikke setter seg godt nok inn i det spørsmålet gjelder. Da er det som vanlig også nok av fordommer der ute og mange, (unnskyld at jeg er så frekk) dumme og uvitende svar som ikke hjelper i det hele tatt, men som blir irriterende og usanne. Jeg forstod raskt hva jeg skulle luke vekk av idiotsvar, men ser jo også at mange sluker slike svar rått og tror det er sant.

Samtidig har du en del svar fra de som tydelig er distributører av Nu Skin. Mange forsvarer på en litt keitete måte, mens andre er gode til å forklare saklig, og et par stykker klarer faktisk å komme med konstruktive svar med mening og linker til reell fakta! Veldig bra!

MEN oppe i alle disse svarene er det en rød tråd å trekke gjennom det hele, ingen jeg har lest svarene til er misfornøyd med produktene! Opptil flere som svarer er negative til forretningsmodellen, riktignok ofte uten noen god forklaring på hvorfor, men ingenting om produktene! Og mange sier de har testet, eller bruker produktene, og synes de er veldig gode!

Greit, da har jeg det på det rene, produktene er gode nok for de aller fleste! Se forøvrig HER et innlegg på testing av produkter. Men jeg vil fremdeles teste selv, jeg kan jo ikke være distributør for noe jeg ikke vet hva er! Så går søken på de argumentene som folk mente manglet…

Nu Skin er et børsnotert selskap på New York Børs (NYSE). Dette er et mer «strengt» marked enn Oslo Børs. Ok, det var enkelt å finne svar og info om på nyse.com, se HER. Nu Skin har forøvrig vært børsnotert i 15 år (den 22 november 2011), se info om dette HER. De har 5A1 (høyeste) rating hos Dun & Bradstreet! Til informasjon så er denne rankingen noe som selv Norsk Hydro ikke innehar! Av selskaper på denne størrelsen er det kun (så vidt meg bekjent) Nu Skin i Europa som har denne rankingen! Faktisk er jeg opplyst om at mindre enn 1% av verdens bedrifter har denne rankingen, men der har jeg ikke fått noen håndfaste beviser enda, jeg har kontaktet D&B for informasjon, men venter svar. Dun & Bradstreet er forøvrig det mest seriøse kredittvurderingsselskap verden over. Liten tankevekker altså…

Bare litt tanker en søndags kveld…

Legg igjen en kommentar

