Posted on

Hvor kresen skal man egentlig være?

Jeg sitter og ser på opptak av 4-stjerners middag. Jeg synes det er et tankeløst og fint program som gir litt inspirasjon og tips. Nå er det blant annet Lillian Müller som er med og jeg må si jeg er i sjokk over at det alltid er noe hun ikke skal ha eller ikke liker… ikke surt, ikke sterkt, ikke stekt, ikke alkohol, ikke salt, ikke riste 100% juice fordi hun vil ha den fine klare saften først (?!?). Når hun får noe servert så pirker hun i maten og tar en pittepitteliten bit mot munnen med et superskeptisk ansiktsuttrykk! Shit, jeg hadde blitt gal av å ha henne rundt meg! Jeg hadde følt begrensninger for alt og ikke turt hva jeg skulle si eller gjøre, eller lage. Makan til frekkhet å oppføre seg sånn ovenfor en som har brukt hele dagen på å lage 3 fantastiske retter til henne. Hun virker svært utakknemlig, kresen og negativ. Grrr… frekt!

Fantastisk forresten; hun er vegetarianer (fair enough) men kan ikke spise dessert med gelatin! Grunnen er at «ettersom hun har hørt» så blir gelatin laget av hovene på hester. «Og siden de har måttet drepe en hest for å få tak i denne gelatinen, så kan jeg jo ikke spise den desserten»…. huh?? Men å smake på hummer, det er ok? Jeg forstår ikke!

Ok, gelatin er riktignok et protein som er utvunnet fra blant annet knokler og bein fra dyr og fra fisk. Men vet hun at gelatin brukes i også sminke? Hvor mange hover fra hester har hun hatt i fjeset i sin modellkarriere da? Hvor grundig skal man egentlig gå inn i sin visjon? Jeg har full forståelse for at hun ikke vil spise kjøtt, men jeg skal banne på at det er mye hun eier og har fått i seg som kommer fra dyr. Hun har kanskje noen skinnsko og vesker? Og hummeren er et skalldyr… kanskje noen har glemt å fortelle henne det?

Jeg er så vidt inne i nest siste episode der Gelius serverer. En kommentar fra han er «hun spiste ikke en eneste daddel!» WHY? Hva er galt med den da? Den er jo så naturlig som den kan få blitt, se bare HER.

Hun kommenterer forresten «jeg tror ikke jeg hadde hatt det resultatet jeg har hatt med mitt utseende og min helse uten min sunne livsstil». Lillian, gode gener skal man heller ikke forkaste!!

Jeg synes forøvrig det er helt ok å være annerledes og bestemt på hva man ønsker, men ikke vær frekk ovenfor andre! Litt klønete å melde seg på et slikt program om du ikke kan ta konseptet med en sporty innsats! Håper ikke du sitter på slutten av livet og lurer på alt hva du har gått glipp av, man kan være sunn uten å forkaste alt man får servert med kjærlighet!

Bildet er hentet fra TV Norge

Legg igjen en kommentar

