Posted on

Ojsann, ikke helt det svaret jeg ventet!

Jeg tok en test nå på aktivtrening.com om hvorvidt jeg var stresset… Jeg tenkte kanskje svaret ville bli at jeg er ikke stresset men bare litt vinterlei og at jeg fint kunne unne meg en ferieuke til… Hadde jo ikke vært så dumt det…😉

 

Men her er svaret jeg fikk:

******************************
Du virker veldig stresset!

Mye tyder på at du ikke kan følge med livet ditt akkurat nå. Du greier det i en periode, men det kan ikke fortsette slik! Det kan kanskje være en hjelp hvis du rådfører deg med partneren, en venn / venninne eller familie slik at du ikke er alene med stresset. Vi isolerer oss ofte når stresset blir for stort, men det er en dårlig idé.
Se på årsakene til stresset, f.eks. ved å gjennomgå svarene på spørsmålene i testen.
Er det noen av tingene du kan gjøre noe med her og nå? Er det noe du må leve med og som derfor ikke kan være et problem lenger?

Gå deretter i gang med å fjerne noen konkrete årsaker til stresset. Det gjør du ved å si fra deg oppgaver du ikke makter og slutter med å påta deg mer ansvar.
Spør andre om hjelp! Få oversikt og prioriter hvilke oppgaver som må løses akkurat nå og hvilke som kan vente.
Hvis det er oppgaver du ikke har evner, midler eller muligheter til å klare, må du si ifra.

Du bør samtidig gjøre noe aktivt for å ruste opp vernet ditt mot stress. I den forbindelse er mosjon det beste middelet. Enten i form av løpeturer, sykling eller andre treningsformer. Eller ved å integrere mosjon i hverdagen ved å sykle/gå til jobb, gå en tur i lunsjpausen e.l. Jo før, jo bedre.

Lykke til!

******************************

Så da burde jeg kanskje unne meg en MÅNED ekstra fri da eller?😉 Man kan drømme så lenge man lever…

Bildet er hentet fra google

Ta testen HER. Er du stresset?

Legg igjen en kommentar

