Posted on

Lyst til å endre livet ditt?

Jeg har gjort en del endringer i livet det siste året og jeg går i mer og mer riktig retning hele tiden! Jeg vaar drittlei av å ha de samme rutinene dag ut og dag inn, opp altfor tidlig, finne antrekk, levere i barnehagen, komme meg på jobb uansett vær, bli fortalt hva jeg skulle jobbe med, når jeg skulle ha pause og når jeg skulle gå hjem… Komme meg hjem igjen, lage middag til mann og barn kom hjem og kapitulere på sofaen når maten var inntatt og kjøkkenet ryddet. Jeg fikk 4% lønnsøkning hvis jeg var heldig og nådde aldri en lønn jeg var fornøyd med, uansett hvor lenge jeg jobbet overtid og var et ja-menneske til alle rundt meg! Jeg var pliktoppfyllende, ansvarsbevisst og tok gjerne i et ekstra tak. Som takk fikk jeg en flaske vin i ny og ne… så ikke bare skulle jeg jobbe ræva av meg for ingenting, jeg skulle drikke meg dritings når jeg hadde litt fritid😉

Høres det kjent ut? Vel, nå er min hverdag litt annerledes…

Jeg våkner av at guttungen kommer og legger seg i armkroken min. Ofte er dette før vekkerklokken til mannen har ringt, men det er helt ok, for vi kan ligge litt og kose, vi har ikke noe stress… Etterhvert når junior er lei av alt kosekliss og vil se morgen-barne-tv så står vi opp og rigger oss til i sofaen under hvert vårt teppe og spiser frokost og ser litt på tegnefilm. Så er det å kle på og komme seg i barnehagen etter morgenstellet. Når gutta mine er gått ut så setter jeg meg foran maskinen og sjekker status på mailer, Facebook osv og noterer meg i hodet hva jeg må få unna i dag. Jeg går i dusjen og nyter en laaang dusj! Kler på meg joggedress eller hva jeg føler for den dagen og setter på litt varmtvann til kakao. Koser litt med pus og rydder litt på kjøkken og ser til at ting ser greit ut hjemme. Setter meg foran maskinen igjen og svarer på litt mailer, noterer litt avtaler og ringer noen venner og bekjente. Jeg anbefaler, jeg følger fotsporene til dyktige mennesker før meg, og slipper finne opp kruttet og vi hjernen for hvordan jeg skal få dagen til å bli lengst mulig for å få tid til alt jeg skal gjøre.

Etter noen timer med hyggelig skravling og litt jobbing så tar jeg meg en tur ut, nå om dagen er det deilig sol og jeg kjenner kroppen smelter og stortrives! Jeg nyter hvert åndedrag og kjenner kroppen begynner å komme til seg selv igjen etter altfor mange år med stress og bekymringer. Etter en times tur går jeg tilbake og gjør meg ferdig med dagens to-do, og titte i kjøleskapet. Jeg noterer dagens handling og pakker dagens ordre fra nettbutikken. Tar med meg lapper og pakker og solbriller og tar en ny tur ut for å handle og sende ordrene.

Jeg er glad, jeg får hjulpet andre, jeg har tid til å bry meg om andre, jeg er lykkelig!

Jeg leter også etter flere mennesker som egentlig er blide, som er seriøse og som også trenger forandringer i tilværelsen sin! Er det deg kan du konkakte meg HER så prates vi i solen🙂

 

Legg igjen en kommentar

