Posted on

Oops! Der glemte du barna – igjen!

FORELDRE OG TEKNOLOGI – Oops! Der glemte du barna – igjen – Foreldreogbarn – klikk.no.

Denne artikkelen tror jeg de fleste foreldre kjenner seg igjen i! Jeg har selv tatt meg i å – skal bare! Det er ikke bra i det hele tatt, jeg glemmer å gi godgutten 100% oppmerksomhet fordi jeg har en kunde som venter på svar eller et er noe annet jeg bare «må»… Greit nok at jeg har fått skryt for å ha en veldig personlig nettbutikk (www.jig.no) og bra service – det er veldig godt å høre og gjør meg gira på å fortsette med enda bedre service, men jeg nekter å la jobb komme foran gutten min🙂
Skjerpings! Gode råd får dere her:

Tips til «avhengige» foreldre:

  • Tenk nøye gjennom hvordan, hvor mye og når du bruker data, mobiltelefon eller sjekker Facebook utenom arbeidstid.
  • Kan du redusere bruken når barna er hjemme og er våkne? MÅ du gå inn på Facebook eller sjekke e-posten din akkurat nå eller kan du vente til de har lagt seg?
  • Legg bort mobilen, og slå av lyden når familien skal være sammen.
    Det kan også være forstyrrende for barna å høre mobilens «pip» hele
    tiden.
  • La måltider, lekestunder, legging og eventyrstund på sengekanten være mobilfri tid.
  • Ikke ring eller send tekstmeldinger i hente- og bringesituasjoner til barnehage og skole hvis du ikke må.
  • Husk at dine medievaner smitter. Barna vil gjøre som deg.
Bildet er hentet fra artikkelen på klikk.no

Legg igjen en kommentar

