Posted on

Nå skal drømmene skrives ned!

Jeg eeeeeelsker notatbøker! Jeg har nesten litt samlemani på notatbøker og favoritten er A5, spiralbundet, linjert og tykk! Problemet mitt er at jeg har alltid en god idé til hva boken skal brukes til, men klarer aldri å fortsette… Jeg har så mange bøker som jeg har begynt på som bare har noen sider skrevet i før jeg blir lei. Dagbøker har jeg en del av, hadde jo vært best å hatt alle disse dagene fortløpende i bøker, men neida, en dato her og en dato der… nå er det et puslespill hvor jeg skrev siste innlegget! Jeg har også en bok jeg har brukt til notater ved festligheter, alt fra handleliste til en fest, til hvem vi har skrevet julekort til, julegaveliste og huskeliste da guttungen skulle døpes! Når jeg tenker meg om dedikerte jeg noen sider midt inni der da jeg lette etter dagmamma til guttungen også! Da fant jeg dagmammaer på nettet, ga hvert navn en egen side, og skulle ringe rundt og notere ned + og – på hvorfor den dagmamma´n skulle velges… Tror jeg fikk barnehageplass til guttungen før jeg fikk fylt ut noen særlige navn der… Moro å se i ettertid da!

Men nå skjønner du, hehe, nå er det liksom annerledes! Jeg står ved et veiskille i livet. Jeg vet at uansett hvilken avgjørelse jeg tar så vil den bety veldig mye for meg og min familie. Føler jeg da, men når jeg kjenner litt ekstra på den følelsen så tror jeg nok jeg gjør det litt verre for meg selv enn det egentlig er😉

I går fikk jeg meg ny jobb! Jeg driver jo nettbutikk, men det er litt kjedelig alene, så jeg trenger virkelig å møte andre folk!🙂 Så nå har jeg funnet meg et godt solid firma som er en familiebedrift. Det er mest eldre karer og de fleste er ingeniører. De virker som de tar godt vare på sine ansatte og jeg har da mulighet til å være sosial sammen disse fra 10-14 og gjøre enkle koselige oppgaver. Så kan nettbutikken stå for resten av hjernetrimmen, det er nemlig krevende å gjøre noe man egentlig ikke har erfaring til å gjøre, men jeg føler jeg gjør en veldig god jobb! Tilbakemeldingene fra kundene er i hvertfall helt fantastiske!!🙂

Uansett, jeg skal forresten forsøke å holde meg til tema! Jeg har i tillegg til disse to prosjektene nemlig ett prosjekt til! Jeg skal jobbe meg til mer fritid og penger ved å hjelpe andre å få det sammen! Og noen ganger må man gå utenfor konfortsonen sin for å kunne lykkes! Det er ingenting som kommer lett eller gratis her i verden, vil du lykkes med noe må du som regel spise flere torner enn du ønsker! OG, nå kommer det serru, for å klare å nå mine mål må jeg samle tankene et sted! Tada, ny notatbok!! Denne gangen skulle den være helt helt HELT spesiell, for dette er viktige greier! Jeg vil ha noe som er solid, vakker og stor nok til mange tanker! Arkene skal være gode å skrive på, det skal ikke gå gjennom hvis jeg kludrer litt ekstra. Jeg skal kunne bruke litt fargestifter uten at det går gjennom arkene bare jeg vurderer å sette farge på siden! Jeg må også kunne lime inn litt bilder osv uten at boken blir «sprengt».

Og vet du, jeg har fått verdens flotteste notatbok, med mitt kallenavn på! Mitt kallenavn som jeg fikk som spedbarn og som smelter hjertet mitt hver gang jeg hører noen si det høyt, NETTI🙂

Boken er i ekte solid skinn, den er håndlaget og var pent pakket inn i grovpapir med en sløyfe på da jeg fikk den, og en personlig hilsen fra kunstneren. Desverre var jeg overivrig etter å få den pakket opp så jeg fikk ikke tatt noen bilder av boken min, men her ser du den jeg har bestilt, avbildet fra butikken hennes:

Sukk, er den ikke fin?! Egentlig hadde jeg bestilt en i sjokoladebrun, men denne var helt super! Ja, den var dyr, men herregud, det er håndlaget, skinn og superflott! Dette er en herlig bok som også passer fin til en litt spesiell gave! Her skal jeg skrive ned alt som motiverer meg, hva jeg må fortelle meg for å innse at jeg er tøff nok til å gå utenfor konfortsonen. Hva målene mine er. Bilder jeg smiler eller ler av. ALT som jeg trenger for å lykkes, her skal det være en bok stappfull av glede og motivasjon! Hun har masse forskjellige typer, til og med flere mapper for iPad! HIT for å komme til butikken hennes på Etsy. Se så flotte:

Har du noe «samlemani» du vil fortelle om?

Legg igjen en kommentar

